نکات مهم در نگهداری عطر

نکات مهم در نگهداری عطر

5,0 rating based on 1,234 ratings

نکات مهم در نگهداری عطر

ننکات مهم در نگهداری عطردرجای مناسب دارای ارزش بالایی می باشد.خیلی از ما مبالغ سنگینی را برای خرید عطر هزینه میکنیم اما با آشنا نبودن با نکات ساده باعث ازبین رفتن آن می شویم.

عطر هم مانند هر ماده ی دیگری نیاز به نگهداری در جای مناسب می باشد.همان طور که شما هر چیزی را در جلوی نور خورشید قرار نمی دهیدتا فاسد شود،عطر هم از این قضیه مستثنی نیست.عطر هم نیاز به جا ومکان مناسب برای نگهداری خود می باشد.عطر راباید در جای خشک و تاریک و بدور از نور خورشید نگهداری کرد.

عدم رعایت یک سری از نکات باعث رقیق شدن و تغییر رنگ عطر می شود و آن را غیر قابل استفاده می کند.

ما در این مقاله نکات مهم در نگهداری عطر   که حایز اهمیت می باشد را برسی خواهیم کرد و امیدواریم که بتوانیم راهنمایی کوچکی در کنار شما بزرگان باشیم.مطلب از سایت fragracex برداشته شده است و شما هم می توانید با مراجعه به این سایت نکات مهم دیگری در زمینه عطر را مطالعه کنید.

بررسی نکات مهم در نگهداری عطر که باید بررسی شود

1-بسته نگه داشتن درب بطری

اکسیژن هوا دوستدار عطر می باشد و تا زمانی که درب عطر باز نباشد اکسیژن راهی برای نفوذ به عطر ندارد.پس هنگامی که از آن استفاده نمی کنید حتما درپوش آن را بگذارید.قاعدتا شما هیچ گاه درب عطر را به مدت زمان زیادی باز نخواهید گذاشت.

2-نگهداری در جای تاریک

نور خورشید آسیب جدی به مایع داخل عطر می زندو ساختار داخلی آن را از بین می برد.پس برای حفاظت از عطر خود آن را در معرض نور خورشید قرار ندهید.نور خورشید همان طور که برای رشد گیاهان مناسب است اما برای عطر آسیب پذیر می باشد.

3-نگهداری در جای خشک

آب و رطوبت عامل دیگر از بین بردن عطر گران قیمت شما می باشد.فرض کنید عطری از برند گران قیمت تام فورد و یا شنل خریده اید،آیا شما حاضر هستید به همین راحتی پول خودرا دور بریزید؟همگی با فرمول شیمیایی آب به خوبی آشنا هستیم. می دانیم که آب به راحتی با هر ماده ی شیمیایی ترکیب می شود و ساختار آن را تغییر می دهد.

4-در حمام نگهداری نکنیم

رایج ترین اشتباه ممکن نگهداری عطر در حمام می باشد.حمام مرطوب ترین جای ممکن در هر خانه می باشد.شما باید عطر خودرا در جایی نگهداری کنید که دمای آن مکان تغییر زیادی نداشته باشد.

5-نگهداری در جعبه اصلی

در حالی که فکر می کنیم این یک جعبه ی مقوایی ساده می باشد .اشتباه می کنید زیرا سازنده ی آن جعبه را برای شما ساخته است و یک محافظ برای عطر شما به حساب می آید.نگهداری عطر در جعبه اصلی عمر عطر را زیادتر می کند.هرساله در دنیا جوایزی به بهترین بسته بندی عطر اهدا می شود و این نشان دهنده ی اهمیت این موضوع می باشد.

6-خطر قفسه بالایی برای عطر

زیرا در اثر یک اشتباه و سقوط عطر کل فضای اتاق بوی عطر می گیرد.شیشه عطر هم شکسته شده است.پس عطرهای خودرا در کابینت و اتاق خواب و پایین اتاق لباس قراردهید.نیازی هم نمی باشد زیرا شما هرروز در حال استفاده از آن می باشید.

7-تکان ندادن شیشه عطر

دیگر اشتباه رایجی که در بین ما هم رخ می دهد تکان دادن شیشه عطر می باشد.در صورتی که فکر می کنید با تکان دادن رایحه ی بهتری استشمام می شود،دقیقا برعکس عمل می کنید.بیشتر پیوندهای شیمیایی عطر ظریف هستند وبه راحتی شکسته می شوند.

8مراقبت از عطر در سفر

بهتر است در مسافرت های خود از عطرهای کوچکتر استفاده شودتا احتمال آسیب دیدن آن از بین برود.خوب در مسافرت هم تمام موارد بالا از جمله،در معرض نورخورشید،شکسته شدن و ترکیب اکسیژن با آن احتمال رخ دادن دارد.به یک قول معروف حادثه در کمین است.

9-دمای ثابت را حفظ کنید

عطر خودرا مثل سایر مواد غذایی در جای خنک نگهداری کنید.دمای خیلی گرم و خیلی سرد به آن آسیب می زند.حفظ دمای عطر نکته بسیار مهمی می باشد که نباید از آن غافل باشیم.

10- مشاهده تغییر رنگ

ساختار عطرها و مواد تشکیل دهنده ی آن ها باهم فرق می کند.نباید تغییر رنگ را همیشه یک عامل بد دانست.عطرهای طبیعی با گذشت زمان تیره تر می شوند اما را یحه ی آن تغییر نمی کند.عطر های مصنوعی رایحه ی خودرا در اثر تغییر رنگ از دست می دهند،پس تغییر رایحه در اثر تغییر رنگ یعنی شماعطر خودرا از دست داده اید.

سخن آخر

عطر هم مانند هر چیز دیگری نیاز به مراقبت دارد.اما ساختار عطر به گونه ای می باشد که ما باید نسبت به تغییر شیمیایی آن حساس تر باشیم.امیدوارم که شما نکات مهم در نگهداری عطر را رعایت کنید.

Bestwiki وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.