بهترین فیلم های سینمای هند

بهترین فیلم های سینمای هند

5,0 rating based on 1,234 ratings

سینمای هند سینمای شناخته شده و دوست داشتنی برای ما است.  لحظات شیرینی را با آن سپری کرده ایم از زمان قدیم تا به حال سینمای هند دچار تغییرات زیادی شده است .بهترین فیلم های سینمای هند

سینمایی که در خیلی از اثارش به بزرگنمایی بیش از حد معروف است، در سالیان اخیر نشان داده است که حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. درست است که در بعضی از آثارش از آثار جهانی تقلید کرده است اما به درستی و با ظرافت های خاص از عهده ی این کار برامده است .

سینمایی که بازیگران محبوبی چون آمیتاب باچان و شاهرخ خان و کاترینا کایف و کاجول در ان به هنرنمایی پرداخته اند، اکنون خود را برای رقابت با اثار ممتاز جهانی آماده می کند و نتیجه ی ان را هم گرفته است و میت وان به فیلم میلیونر زاغه نشین که برنده ی اسکار شده است اشاره کرد. ما در این مقاله بهترین فیلم های سینمای هند را از دید مخاطبان و رتبه ی فیلم ها در ای ام دی بی بررسی می کنیم.

 1-شیطان

Sheitan

اگر می خواهید روی دیگر و ارزشمند سینمای هند را ببینید باید فیلم های شیطان انتقام و دریشیام را نگاه کنید. زمانی که فیلم شیطان را نگاه کنید بارها این سوال را از خود خواهید پرسید که سینمای هند این فیلم را ساخته است ؟

فیلم شیطان در مورد جوانی جویای نام است که به دنبال ساخت یک فیلم سینمایی براساس فیلم نامه ی خود است اما سر نوشت  طور دیگری رقم می خورد و او وارد یک پرونده با موضوع قتل های سریالی می شود.

فیلم پرده از راز های جنایتی بر می دارد که در طی سالیان اخیر اتفاق افتاده است. پس فیلمی با موضوع قتل های سریالی رادر سینمای هند ببینید و از آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید : فیلم هایی با موضوع قتل های سریالی

2-انتقام

Badla entegham

فیلمی در سال 2016 که شما را مبهوت خواهد کرد. فیلمی که با بازی زیبای آمیتاب باچان ساخته شده است ،یک فیلم قوی در سینمای هند است. البته باید این را هم در نظر گرفت که یک فیلم تقلیدی هم می تواند فیلمی خوب و جذاب باشد.

داستان فیلم  در مورد اتهام یک قتل است.فیلم انتقام فیلمی جذاب و مهیج است که اصلا برای شما قابل پیش بینی نخواهد بود .فیلم به روایت کردن یک قتل انجام شده می پردازد که نشان از دست کاری در پرونده است.فیلم بار دیگر از بازیگر توانمند سینمای هند یعنی آمیتاب باچان بهره برده است که به زیبایی در آن به ایفای نقش پرداخته است.

3-دان

Dun

بهتر است زیاد هم از خود واقعی سینمای هند دور نشویم که طرفداران بسیاری را هم دارد.در فیلم دان هنرمند مشهور و پرطرفدار سینمای هند یعنی شاهرخ خان به ایفای نقش پرداخته است.

فیلم دان پر از صحنه های دیدنی است  که قرار است فیلمی به سبک فیلم های زیبای خارجی را برای ما تداعی کند.بار اصلی فیلم بر دوش شاهرخ خان می باشد کسی که در هند محبوبیت بالایی دارا می باشد.

فیلم های او همیشه فروش بالایی را تجربه می کند . البته فیلم دان جزء فیلم های جدید هند نیست اما می توان ان را جز بهترین های آن سینما به حساب آورد. سایر قسمت های این فیلم هم ساخته شده است. که نشان از موفقیت بالای این اثر سینمایی است.

 4- ارتیکل 15

Article 15

فیلمی از سینمای هند که جوایز خوبی هم گرفته است و در ای ام دی بی هم رتبه ی خوبی را از ان خود کرده است.در مورد تبعیض طبقاتی در جامعه خواهد بودکه به زیبایی در گمشدن دختری به تصویر کشیده شده است .

این فیلم هم جز اثار خوب 2019 است.پلیسی که می تواند چشمانش را بر تمام حقایقی که در اطرافش در حال وقوع می باشد ببندد یا به ندای درو نی اش گوش دهد و افکار آلوده و کثیف را در قالب یک فیلم سینمایی برای ما بازگو کند.فیلم ماجرای زیبایی را روایت می کند که باید آن را دید وبه همگان به یک چشم نگاه داشت.

5 –ملودی کور

Melody

شاید بهتر است دیگر نام سینمای هند را جز سینماهای بزرگ دنیا نام برد.ملودی کور در مورد یک پیانیست نابینا است که باید در عین نابینایی شاهد بودن یک قتل را نیز گزارش کند.

محصول 2018 هند مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. اگر از سایر فیلم های گفته شده لذت برده اید حتما از این فیلم نیز لذت خواهید برد.

فیلم جزآثار به روز تر سینمای هند است که داستانی جالب را برای شما روایت می کند داستان از جایی شروع خواهد شد که یک پیا نیست نابینا باید در خانه ای شخصی به اجرا بپردازد.

6-دریشیام

Drishiam

از آن فیلم هایی است که ذهن شمارا درگیر خواهد کرد وبه کنش وا می دارد و نمی توان به سادگی از روی این فیلم رد شد فیلم در مورد مردی بیسواد است که فیلم هایش را به مردم اجاره می دهد و حالا حادثه ای بد برای دخترش رخ می دهد.

او مانند هر پدر دیگری وظیفه ی حراست از خانواده اش را بر عهده دارد.یکی دیگر از بهترین آثار سینمای هند بدون شک دریشیام است .فیلم به موضوع تربیت فرزندان و کم توجهی به این امر مهم را نشان می دهد که آثار زیان باری را در جامعه خواهد داشت واز سویی دیگر نقش یک پدر در خانواده ای دیگر به تصویر می کشد.

7- یوری

Yuri

سینمای هند در زمینه فیلم های جنگی هم بیکار ننشسته است و فیلمی جنگی با عنوان یوری تولید کرده است .

داستان در مورد نیروهای ویژه کشور هندوستان است که وارد یک عملیات مهم و ویژه می شوند.انگار سینمای هند در تمام زمینه ها می خواهد قد علم کند و نشان دهد که به تمام جنبه های سینمای جهان کاملا واقف است. این فیلم هم چندان از فیلم های گفته شده عقب تر نیست .

8-موج 3

Muj 3

نمی توان از سینمای هند حرف زد و نامی از عامرخان و کاترینا کایف نبرد. دو بازیگر شناخته شده ی هندی که در این فیلم زیبا به هنرنمایی پرداخته اند.

داستان فیلم داستان خوبی است البته باز هم اتهام انگشت کپی را روی این فیلم هم خواهید دید.عشق که در بسیاری از فیلم های هند دیده میشود.

در قسمت سوم این فیلم باردیگر خودرا نشان میدهد اما بار دیگر شاهد کپی برداری از آثار جهانی هستیم.داستان در مورد شعبده بازانی می باشد که انگار زندگی آن ها با شعبده بازی عجین شده است.

9 -گاهی خوشی گاهی غم

Gahi khoshi

یکی از بهترین همکاری های آمیتاب باچان و شاهرخ خان در کنار بازیگر توانمند هند یعنی کاجول است که فیلمی خاطره انگیز را برای ما رقم زده است .

فیلم باز هم در مورد پسر یک خانواده ثروتمند است که مثل همیشه با پدرش به مشکل می خورد.قدیمی ترین فیلم لیست حا حاضر ما این فیلم است . که البته جز ماندگارترین و بهترین اثار هند است. فیلمی که نام های تیتراژ آن انقدر سنگین هستند که نیازی به تعریف و تمجید از آن نیست.

10 –میلیونر زاغه نشین

Milioner

درست است که فیلم محصول بریتانیا است اما نمی توان ان را هم هندی ندانست فیلمی که برنده ی اسکار شده است و داستان جالب یک پسر فقیر می باشد که در مسابقه ای میلیونری شرکت کرده است.

نگاه جهانی سینمای هند بالاخره جواب داد و ان ها تونستند یک اسکار را از ان خود کنند .فقری که میتواند منجر به ثروت شود خمیر مایه ی این فیلم زیبا است فیلمی که باز خوردهای خیلی خوبی در سطح جهان داشت. اگر بخواهیم از بازیگران ان نامی ببریم باید به عرفان خان اشاره کنیم.

 

11 – جسد

جسد

در ادامه بررسی بهترین فیلم های هندی به سراغ فیلم جسد میرویم. فیلم The body نیز مانند بسیاری از فیلم های دیگر هندی از روی یک فیلم خارجی ساخته شده است. داستان فیلم و فیلمنامه ی آن جذاب و دوست داشتنی است و گزینه ی مناسبی برای فیلم دیدن است. سینمای تقلید گر هند، به خوبی توانسته، بسیاری از آثار سینمایی دنیا را بازسازی کند. داستان فیلم The body، در مورد گم شدن یک جسد از سردخانه است. داستان فیلم از آنچه که شما فکر می کنید پیچیده تر است. از بازیگران فیلم جسد، میتوان عمران هاشمی را نام برد.

 

12 – ساعت 5 صبح

ساعت 5 صبح

 

در ادامه بررسی بهترین فیلم های هندی به سراغ فیلم جسد میرویم. فیلم The body نیز مانند بسیاری از فیلم های دیگر هندی از روی یک فیلم خارجی ساخته شده است. داستان فیلم و فیلمنامه ی آن جذاب و دوست داشتنی است و گزینه ی مناسبی برای فیلم دیدن است. سینمای تقلید گر هند، به خوبی توانسته، بسیاری از آثار سینمایی دنیا را بازسازی کند. داستان فیلم The body، در مورد گم شدن یک جسد از سردخانه است. داستان فیلم از آنچه که شما فکر می کنید پیچیده تر است. از بازیگران فیلم جسد، میتوان عمران هاشمی را نام برد.

 

سخن آخر

با دیدن این لیست نگاه شما به سینمای هند کاملا تغییر خواهد کرد و پیشرفت محسوسی که این سینما به ان دست پیدا کرد است را با چشمان خود خواهید دید شاید می توانستیم از دیگر فیلم های این سینما چون دانگل وباغبان و سه کله پوک و قطار چنای هم نام ببریم اما هدف بررسی روی دیگر سینمای هند می باشد که به فیلم نامه بیشتر از صحنه های اغراق شده بها میدهد.بهترین فیلم های سینمای هند  رابرسی کردیم .

البته خیلی از ما ها سینمای هند را به خاطر حالت شاد و دست داشتنی اش به خاطر داریم وبه همین دلیل خیلی از آثار آن را می پسندیم.

Bestwiki وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.