بهترین فیلم های خارجی زبان

بهترین فیلم های خارجی زبان

5,0 rating based on 1,234 ratings

هدف از نوشتن این مقاله، آشنایی شما با بهترین فیلم های خارجی زبان و غیر انگلیسی زبان است. البته شاید گزینه ای هم این مورد را نقض کند که هدف ما آشنایی با بهترین آثار سینمایی دنیا، برای فیلم دیدن است. بیشتر این آثار برنده اسکار بهترین فیلم از آکادمی علوم و هنرهای سینما شده اند. شاید برایتان جالب باشد که از بین 68 جایزه ای که به بهترین فیلم های خارجی زبان اهدا شده است، تنها 6 فیلم از سینمای آسیا، توانسته اند که این جایزه مهم و ارزشمند را از آن خود کنند. فیلم تحسین برانگیز جدایی نادر از سیمین یکی از برندگان این جایزه با ارزش است.

آشنایی با بهترین فیلم های خارجی زبان

1-جدایی نادر از سیمین

فیلم جدایی نادر از سیمین که کارگردانی و نویسندگی آن بر عهده ی اصغر فرهادی بود، توانست اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را از آن خود کند. در یکی از بهترین آثار سینمایی ایران و جهان، بازیگران مطرحی چون ” پیمان معادی”، “شهاب حسینی”، “لیلا حاتمی”، و “ساره بیات” به هنر نمایی پرداختند. این فیلم پنجمین اثر سینمایی اصغر فرهادی بود. فیلم جدایی نادر از سیمین در گیشه هم عملکرد عالی و فوق العاده ای داشت و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

بهترین فیلم های خارجی زبان

2-انگل

فیلم انگل، محصول کره جنوبی بود و توانست در سال 2019، همه ی جوایز مهم و باارزش جشنواره های مختلف را از آن خود کرد. کارگردانی فیلم بر عهده ی بونگ جون-هو بود. انگل را باید نخستین فیلم خارجی زبان دانست، که برنده ی جایزه بهترین فیلم آکادمی اسکار شده است. داستان در مورد یک خانواده معمولی است که به سختی در حال گذران زندگی خود هستند. “کی وو ” برای آموزش وارد خانواده ای ثروتمند می شود و زندگی این خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد.

بهترین فیلم های خارجی زبان

3-نابخشودنی

هدف از نوشتن این مقاله، فیلم های خارجی زبانی بود که زبان آنها غیر انگلیسی باشد، اما ما در لیست خود گزینه هایی را داریم که شاید انگلیسی زبان باشند، اما نمیتوان آنها را خارجی زبان ندانست. کارگردانی فیلم نابخشودنی را یک آلمانی برعهده داشته است. این فیلم با بازی زیبای “ساندرا بولاک” در نقش خواهری دلسوز و مهربان است، که مدت زمان زیادی از زندگی خود را در زندان گذرانده است و حالا دوباره می خواهد به جامعه بازگردد.

بهترین فیلم های خارجی زبان

4-پلتفرم

یکی از بهترین گزینه های ما برای فیلم دیدن، فیلم “پلتفرم” است. فیلم کاملا مفهومی است. توقع شما نباید یک  فیلم ترسناک و هیجان انگیز باشد. درس های بسیار مهمی در این فیلم اسپانیایی نهفته است. پستی ها و بلندی های زندگی را در این فیلم می توان دید. داستان فیلم در مورد یک زندان طبقاتی است که در هر طبقه یک سلول و در هر سلول 2 نفر زندانی شده اند. این دو نفر فقط از یک دریچه که فقط 2 دقیقه باز می ماند می توانند تغذیه کنند. قطعا اگر اهل فیلم های اکشن نیستید و دوست دارید فیلم های مفهومی را ببینید، با یکی از بهترین فیلم های خارجی زبان طرف هستید.

بهترین فیلم های خارجی زبان

5-املی

گزینه عاشقانه ما برای فیلم دیدن، فیلم زیبای املی است. ما لیست خود را با بررسی بهترین فیلم های دنیا و خواندن نظرات و انتقادات مردم نسبت به فیلم ها نوشته ایم. اگر عاشق فیلم های رمانتیک هستید، فیلم املی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این فیلم فرانسوی در بازارهای فروش فیلم در آمریکا نیز بسیار موفق عمل کرد. املی دختری تنها است که تجربه های تلخی در دوران کودکی داشته است.  او بسته ای را در دیوار خانه اش پیدا می کند و ….

بهترین فیلم های خارجی زبان

6- برای همسرم

در مورد فیلم برای همسرم همین قدر از با ارزش بودن این فیلم برایتان بگویم که بعدها  و در سال   2010 و در آمریکا، فیلمی با همین مضمون و با عنوان سه روز آینده ساخته شد. داستان این فیلم فرانسوی در مورد یک زوج است که در حال گذران زندگی خود هستند. پلیس”لیزا” را به جرم قتل به  20 سال زندان محکوم می کند و همسر او تصمیم می گیرد که لیزای بی گناه را از زندان نجات دهد.

بهترین فیلم های خارجی زبان

7- خاموشی

فیلم The silencing یکی دیگر از گزینه های ما برای تماشای فیلم دیدن است. داستان فیلم در مورد مردی شکارچی که چندین سال قبل دخترش ربوده شده است. اکنون و به طور کاملا تصادفی او شخصی را پیدا می کند که به این موضوع ارتباط دارد. فیلم خاموشی یکی دیگر از بهترین فیلم های خارجی زبان است.

بهترین فیلم های خارجی زبان

8- سراب

فیلم سراب محصول کشور اسپانیا است و دارای داستانی جالب و در عین حال تخیلی است. فیلم با سقوط دیوار برلین شروع میشود و ادامه داستان در سال  2014 اتفاق می افتد. شما گذر زمان در این فیلم را با یک طوفان الکتریکی باید طی کنید. از بازیگران مطرح این فیلم باید به “آلوارو مورته”، بازیگر مطرح سریال خانه کاغذی اشاره کنیم.

بهترین فیلم های خارجی زبان

9-پولار

بهتر است به سراغ گزینه ی اکشن لیست خود برویم و یک فیلم آلمانی دیگر را در لیست بهترین فیلم های خارجی زبان قرار دهیم. داستان در مورد یک آدمکش حرفه ای است که سرنوشت و روزگار نمی گذارد او حرفه ی قبلی خود را کنار بگذارد. او این بار باید با قاتلانی جوان و بی رحم به مبارزه بپردازد.

بهترین فیلم های خارجی زبان

10-گاو صندوق

آخرین گزینه لیست ما، یک فیلم مهیج، اکشن و اسپانیایی با عنوان The vault است. موضوع فیلم، سرقتی است که در حین فینال جام جهانی 2010 رخ می دهد. کارگردانی فیلم گاوصندوق بر عهده ی “جائوم بالاگرو” بود.

بهترین فیلم های خارجی زبان

سخن آخر که در مورد بهترین فیلم های خارجی زبان باید گفته شود

همانطور که دیدید ما به بررسی گزینه هایی برای فیلم دیدن پرداختیم و به بررسی بهترین آثار ساخته شده در این زمینه پرداختیم. گزینه های دیگری از جمله”مهمان نامرئی” نیز می توانست در لیست بهترین فیلم های خارجی زبان قرار بگیرد. امید است که این فیلم های خارجی زبان را ببینید و از دیدن آنها لذت کافی را ببرید.

Bestwiki وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.