سیه چردگان مرد اسکاری هالیوود

سیه چردگان مرد اسکاری هالیوود

5,0 rating based on 1,234 ratings

در مراسم اسکار جوایز سالانه آمریکا به بهترین آثار صنعت سینما داده می شود. اولین مراسم اسکار در سال 1929 برگزارشد و تندیس هایی به بازیگران و عوامل تهیه ی یک فیلم سینمایی اهداشد.سیه چرده های اسکاری هالیوود اکنون بازیگران اکثر فیلم های هالیوودی هستند.

داوران مراسم اسکار 6000 نفر هستند که از سال 2000 به بعد در سالنی سه هزار نفره به نام تئاتر دالبی ،آثار برتر را در هر حوزه مشخص می کنند.

اسکار هم مانند هر مراسم دیگری با انتخاب برخی عوامل و انتخاب نکردن افراد دیگر همواره مورد نقد قرار گرفته است ، که اگر بخواهیم به مهم ترین آن ها اشاره کنیم باید به اسکار نگرفتن فیلم “زیبای رهائی از شاوشنگ” اشاره کرد.

بازیگران سیاه چرده ای هم چه زن و چه مرد توانسته اند این جایزه را از آن خود کنند.ما در این جا با بهترین سیه چرده های  اسکاری هالیوود آشنا خواهیم شد که توانسته اند اسکار را از آن خود کنند.

آشنایی با بهترین سیه چرده های هالیوود

در ادامه این مقاله به هشت چهره سیه چرده هالیوود اشاره خواهیم کرد که موفق به دریافت جایزه ی اسکار شده اند.

1-Sidney Poitier

Sidney

سیدنی پوآتیه نخستین بازیگر مرد سیاه چرده ی سینمای هالیوود است .که به خاطر بازی در فیلم “زنبق های مزرعه” توانست اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را در سال 1963 از آن خود کند.او اولین بازیگر از سیه چرده های اسکاری هالیوود است.

از دیگر فیلم های او می توان به بازی در کنار “کاترین هپبورن” افسانه ای در فیلم “حدس بزن چه کسی برای شام می آید” اشاره کرد.از دیگر فیلم های او بازی در فیلم شغال در کنار “بروس ویلیس” است.

2-loiuss gossett

Gossette

لوئیس گوست دیگر سیه چرده ی سینما هالیوود است که توانسته است اسکار را از آن خود کند،و نام خودرا در زمره بزرگان سینمای هالیوودجای دهد.

او بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به خاطر بازی در فیلم” یک افسر و یک جنتلمن” شده است.از دیگر فیلم های این بازیگر سیه چرده می توان به بازی در فیلم” ریشه ها” اشاره کرد.

3-Denzel Washington

Denzel

دبل کننده ی اسکار لیست ما “دنزل واشنگتن” است.او در سال 2002 بهترین بازیگر نقش اول مرد و در سال 1989 اسکار بهترین نقش مکمل را تصاحب کرده است.

او فیلم های برجسته زیادی را بازی کرده است.اگر بخواهیم به مهم ترین آن ها اشاره کنیم باید به فیلم “گانگستر آمریکایی” اثر “ریدلی اسکات” و “گرفتن پلهام 123 “،تونی اسکات و توقف ناپذیر اشاره کرد.

او همکاری های زیادی با آنتوان فوکوآ داشته است،که از مهم ترین آن ها “اکولایزر “و “هفت دلاور “را می توان نام برد.

4-Cuba gooding

Cuba

بازی در کنار تام کروز و بانی هانت در فیلم “جری مگوایر” کافی بود تا کوبا گودینگ بتواند اسکار بهترین نقش مکمل مرد را در سال 1996 از آن خود کند.

از نکات جالب فیلم بازی” رجینا کینگ” در آن هست ،بازیگر 25 ساله ای که در سال 2019 موفق به کسب اسکار می شود.

5-Jamie fox

Fox

بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال 2005 و نامزد بازیگر نقش مکمل مرد در سال 2005 به خاطر بازی در فیلم “وثیقه” ،یکی از بهترین بازیگران هالیوود به حساب می آید.

جیمی فاکس که به خاطر بازی زیبایش در فیلم “جانگوی رها از بند” تواست این فیلم را بسیار محبوب کند.با هنرنمایی در فیلم های “رابین هود” در سال 2018 ، “سقوط کاخ سفید” و “شهروند مطیع قانون” به ایفای نقش پرداخته است.

6-Forest Whitaker

Forest

فارست ویتاکر چهارمین بازیگراز سیه چرده های اسکاری هالیوود به حساب می آید که برنده ی بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است.

او در سال 2006 بخاطر ایفای نقش در فیلم “آخرین پادشاه اسکاتلند” موفق به کسب اسکار شده است.از دیگر آثار شاخص او می توان “پلنگ سیاه” ، “ربوده شده” و “جنگ ستارگان” را نام برد.

7-Morgan freeman

Morgan

دیگر بازیگر توانمند دنیای هالیوود کسی جز مورگان فریمن نیست.او به خاطر بازی در فیلم “کلین ایستوود” اسکار بهترین نقش مکمل مرد را از آن خود کرده است.

مورگان فریمن سابقه بازی در فیلم های کارگردانان بزرگی چون دیوید فینچر،کلین ایستوود و کوئنتین تارانتینو را در پرونده کاری خود می بیند.

8-Mahershala ali

Maharashtra

ماهرشالا علی بازیگر 46 ساله ی آمریکایی است که در همین دو سال اخیر برنده ی دو جایزه اسکار بخاطر بازی در فیلم های “کتاب سبز” و “مهتاب” شده است.

او از بازیگران فیلم های “مورد عجیب بنجامین باتن” و “مکانی آن سوی کاج ها” است.او از آخرین سیه چرده های اسکاری هالیوود است.

 

سخن پایانی

در این نوشته هشت چهره سیه چرده سینمای هالیوود را مورد بررسی قرار دادیم که موفق به دریافت جایزه ی اسکار شده اند.به نظر شما چهره بعدی این لیست چه کسی است؟

Bestwiki وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.